Katalogi firmowe to po prostu zbiory linków do witryn znajdujących się w sieci. To bardzo skuteczny sposób na zwiększenie swojej widoczności w sieci. Obecność w katalogu pozwala przyciągnąć nowych klientów i wygenerować większe zyski z działalności.
Katalogi firmowe – co dają?
Firmowe katalogi witryn internetowych to swoiste przewodniki po internecie. Dzięki informacjom w nich zawartych użytkownik, poszukujący określonej wartości, może szybko zapoznać się z zawartością poszczególnych stron firmowych, nie tracąc czasu na odwiedzanie każdej z nich. Katalogi zawierają bowiem, obok linku, zwięzły opis strony.
Odpowiednie katalogi stron umożliwiają także pozyskanie linków, które przekładają się na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Konkurencja jest ogromna, a o obecność na pierwszej stronie wyszukań w Google czy innych wyszukiwarkach konkurują setki i tysiące firm.
Jak skorzystać z katalogu?
Katalogów firmowych jest w internecie mnóstwo. Niektóre działają automatycznie, inne moderowane są ręcznie. Część z nich to katalogi płatne, część – darmowe.
Skorzystanie z katalogu darmowego jest oczywiście kuszące. Takie działanie może się jednak nie opłacić. Niestety, takie miejsca często szybko stają się śmietniskami internetu, a linki w nich zamieszczone mogą przez to nawet zostać uznane za niebezpieczne. Nie trzeba chyba mówić, że oznaczać to może nawet wykluczenie z wyników wyszukiwania.
Najbezpieczniejsze jest korzystanie z katalogów firm pozycjonujących, które wymagają uiszczenia opłaty. Zakupienie specjalnego multikodu umożliwia umieszczenie linku w katalogach firmy. Sprawdź spis katalogów, by upewnić się, gdzie znajdzie się twój link. Odpłatne katalogi są pewne – moderuje je doświadczony deweloper, który dba o jakość znajdujących się w nich linków.