Choć wiadomo, że jedzone w nadmiarze nie pomagają sylwetce, to jednak trudno znaleźć kogoś, kto nigdy nie je słodyczy. Ludzie je lubią za smak, ale również to, że dają ukojenie i przywołują na myśl wiele przyjemnych chwil z przeszłości. Chociażby z dzieciństwa. Pozytywne uczucia względem słodyczy wykorzystuje się również w reklamowaniu i promowaniu. Powiedzenie, że słodycze reklamowe to podstawa strategii marketingowej, byłoby zapewne znacznym wyolbrzymieniem. Niemniej jednak wiele firm zamawia słodkości opakowane w swoje charakterystyczne barwy, logo czy hasło reklamowe. Reklamodawcy liczą, że w ten sposób pozytywne skojarzenia ze słodyczami przełożą się na równie ciepłe postrzeganie danego przedsiębiorstwa.
Trudno spodziewać się, że nawet najsmaczniejsze cukierki zdecydują o wyborze producenta czy usługodawcy. Niemniej jednak na pewno nie zaszkodzą. Wpiszą się natomiast w stonowane i eleganckie promowanie danej firmy. Trudno o lepszy produkt reklamowy niż właśnie cukierki z logo czy jakimś charakterystycznym znakiem firmowym. Oparta na nich promocja jest tania i mogą sobie na nią pozwolić nawet ci, którzy prowadzą jednoosobową działalność.
Można powiedzieć, że słodka reklama to mała rzecz, która jednak cieszy. Zamawiający słodycze reklamowe powinni jednak pamiętać, że dobre wrażenie robi nie tylko opakowanie, ale przede wszystkim smak wręczanej przekąski. Dlatego lepiej zamówić mniej cukierków, ale wybrać te naprawdę smaczne i pozytywnie kojarzone. Jakość i jeszcze raz jakość liczą się w prowadzeniu biznesu, a cukierki z logo nie są tu żadnym wyjątkiem od reklamowej reguły (Zobacz także słodycze reklamowe).